היתרונות של שירי ילדים בהתפתחות הילדים

היתרונות של שירי ילדים בהתפתחות הילדיםהאזנת שירי ילדים היא פעילות שממלאת תפקיד חשוב מאוד בחיים של הילד בכל הגילאים. המוזיקה נוכחת בחיינו בצורות רבות: תיאטרון, טלוויזיה, סרטים, בחופשה, לרגל אירועים אישיים מיוחדים שונים ואפילו בטקסים צבאיים. במקום זאת, כשזה נוגע להתפתחות הילדים שלנו, שירים לילדים צריכים להיות במקום הראשון.
מלידה, הורים משתמשים בשירי ילדים באופן אינסטינקטיבי כדי להרגיע את ילדיהם, להביע את אהבתם ושמחה, אך גם כדי ליצור איתם אינטראקציה. השלב הבא הוא לראות איזו השפעה יכולים להביא שירים לילדים על התפתחות הילד, לשפר את הכישורים החברתיים שלו, במילים אחרות לגלות את כל היתרונות של שירי ילדים בהתפתחות הילדים, ללא קשר לגילם.
מוזיקה לילדים מסוגלת להקיף את כל שלבי הגדילה של הילד במונחים של התפתחות אינטלקטואלית, חברתית ורגשית, התפתחות מוטורית ושפה. זה עוזר לגוף ולנפש לעבוד יחד. זה גם עוזר לילד ללמוד צלילים שונים ואת המשמעות של מילים מההתחלה. מצד שני, הריקוד מפתח מיומנויות מוטוריות. גם לילדים וגם למבוגרים, מוזיקה משפרת את הזיכרון.

מוזיקה לילדים ופיתוח מיומנויות חברתיות

עבור ילדים מעל גיל שנה ועבור ילדים בגיל הגן, שירי ילדים הם חוויה דינמית בפיתוח מיומנויות חברתיות. יצירה או האזנה למוזיקה עם ילדים אחרים מפתחת רוח צוות. במקביל, מוזיקה מלמדת ילדים לשתף פעולה, לשתף, ליצור או להתרכז. כל המיומנויות הללו הופכות לבעלי ערך רב כשהם מתחילים את הגן/בית הספר כאשר הם צריכים להתמודד עם אתגרים חדשים ולהתחיל ליצור חברים.

הקשר בין תינוקות ומוזיקה

תינוקות מזהים שיר לפני שהם יכולים לדבר. לעתים קרובות, הם מנסים לחקות צלילים שונים ולנוע לפי קצב המוזיקה מרגע שהם בכושר גופני. למוזיקת ​​רקע, למשל, יש את הכישרון להרגיע ילודים, במיוחד לפני שהם נרדמים. במקרה זה, צעצוע עם מאפיינים אלה יכול לעזור.

ילדים מעל גיל שנה ומוזיקה

ילדים אוהבים לרקוד או לנוע בקצב המוזיקה. הם לא משתעממים בהאזנה לאותם שירים לילדים קטנים כמה פעמים ברציפות, יש להם אפילו תשוקה לשירים מסוימים, במיוחד כאלה שמרגיעים אותם או מצחיקים אותם, ובו בזמן עוזרים להם לפתח את השפה והזיכרון שלהם.

ילדים בגיל הגן ומוזיקה

הם אוהבים לשיר רק בשביל לשיר. בגיל זה הם לא מודעים ליכולות הקוליות שלהם, במקום זאת הם אוהבים לשמוע את הקול שלהם. המפתח להצלחה בפיתוח שפה וזיכרון בגיל הגן הוא חזרה על שירים עם חרוזים קלילים וילדותיים המתייחסים לדברים מוכרים כמו צעצועים, חיות, פעילויות שונות או אנשים.
הכנסת מוזיקה לחייו של ילדכם יכולה רק להועיל. מנה טובה של מוצרט כנראה לא תעלה את רמת האינטליגנציה של הקטן שלכם, אבל היא בהחלט תהפוך את חייו ליפים יותר. מוזיקה יכולה להחיות ולהעשיר את חיינו.

מאת: קרן א.

דרגו את שיר
[Total: 1 Average: 5]