חינוך לילדים באמצעות שירי ילדים

חינוך לילדים באמצעות שירי ילדיםחינוך לילדים באמצעות שירי ילדים הוא משהו אשר הינו דיי ברור מאליו, המילים בשירים מעבירים מסרים, עובדות, היסטוריה, ערכים ועוד המון דברים אשר הינם גלויים בצורה ברורה. קחו לדוגמא שירי פעוטות המקצב שלהם בדרך כלל חוזר עצמו והמילים מאוד פשוטות וחוזרות על עצמם מספר פעמים על מנת שהפעוט יוכל להבין וללמוד בעצמו את המילים של השיר בצורה פשוטה יותר ניתן לראות כי הפעוט נוטה ללמוד את המילים הללו בצורה פשוטה יותר ובנוסף את משמעותן וכל זה תוך כדי שירי ילדים והשמחה גדולה.

יובל המבולבל הוא עוד דוגמא מצוינת לכך שעם שירי ילדים ניתן להעביר המון מסרים חיוביים כמו בדמותו מר עגבנייה כאשר הוא מגיע תמיד להציל את המצב רוב המסרים שלו הם שצריך לעזור לחלשים ממך וכמובן לזולת. גם המבוגרים נהנים עם קריוקי עם המון שירים של פעם אשר בדרך כלל העבירו מסרים כמו שירים של עוזי חיטמן אשר היה מלחין וזמר דגול בזמנו לכן ניתן לומר כי אנו משתמשים בשירים לילדים על מנת לחנך והורים שרים שירים כל הזמן לילדיהם על מנת להעביר את המסרים הנכונים כמו שירים המכינים לגמילה מחיתול ומעבר לשירותים או סיר או גמילה ממוצץ ואפילו להנגיש נשוא מסוים שמעיק כמו שעת האמבטיה, ישנם המון ילדים אשר נרתעים מזמן זה וישנם המון שירי ילדים לשעת האמבטיה אשר מקלים על המון ילדים והוריהם את השעה הזאת לנעימה וקלה יותר ואף מעבירה את המסר בצורה פשוטה יותר.

פרפר נחמד היא תוכנית חינוכית אשר החלה בשנות השמונים אשר שילבה המון שירים לילדים בתכניה אשר העבירו המון מסרים חיוביים לילדים ואף למדו מוסר השכל בכל פרק. ממש כמו פעם רוב השירים לילדים אשר אנו נשמע מעבירים מסרים ומי ששר אותם בדרך כלל הוא האיש הטוב כמו הדוד חיים לדוגמא אשר דמותו היא חביבה ובכל שיריו ניתן למצוא מסר חיובי כמו בשיר כל החיות אשר הוא אומר כי עלינו לאהוב את כל החיות כי הן מיוחדות. שירים זהו כלי עזר נפלא לחינוך ילדים.

מאת: אורלי קצביץ

דרגו את שיר
[Total: 2 Average: 5]