ילדים בגיל הגן אוהבים להאזין לשירים וגם לשיר

ילדים בגיל הגן אוהבים להאזין לשירים וגם לשיראם אנחנו מדברים על ילדים בגיל הגן, למוזיקה יש קשר הדוק להתפתחותם הכללית ושל השפה במיוחד. איך בדיוק? זה בדיוק הגיל שמתחיל שטף הדיבור של הילדים ויש התפתחות מואצת של מוחו של הילד. מתברר שמוזיקה משחקת תפקיד חשוב מאוד בשלב זה. ילדים שנחשפים לשירים לילדים ולומדים לזהות מוזיקה ועושים מאמץ ניכר שאינו עושה דבר מלבד לאמן את המוח שלהם עוד יותר. הם יפתחו מיומנויות מסוימות שיעזרו להם לזהות ולשמר מילים מורכבות ולאחר מכן משפטים מתוך שירי ילדים שהם שומעים. זה הכל על האנלוגיה והקשרים שהמוח יוצר ברגע שמציעים לו מוזיקה שוב ושוב.

חשוב להחדיר לילד בגיל הגן את הטעם למוזיקה

נסו להחדיר לילד בגיל הגן את הטעם למוזיקה טובה. לא רק שירים לילדים מומלצים אלא גם מוזיקה קלאסית וג’אז הן שתי אפשרויות מתאימות מאוד, אך אל תשכחו שירים לילדים בגן המהווים מקור כיף עבורם. ככל שהילד גדל, קחו בחשבון את העדפותיו המוזיקליות שלו. אם מבחינים בנטייה לכלי מוזיקלי מסוים, הפכו אותו לתשוקה ורשמו אותו לחוגים מתאימים, למה לא? כי זה בדיוק הגיל המתאים. כלים המתאימים מעוצבים במיוחד לילדים.
זכרו שיכול להיות אתגר גדול מדי עבור חלק מהילדים ולא צריך לחייב אותם אם הם לא רוצים. תנו להם להתנסות במה שמתאים להם. כינורות ופסנתרים הם בחירה מצוינת.
אם אנחנו חושבים על זה, אנחנו מבינים שהכל הוא מוזיקה מסביבנו: מרעש הגשם, קול הרוח ועד הבכי של הילד. חשוב להשתמש במוזיקה הן כאמצעי להרפיה והן כדרך לחנך את המוח.

ילדים בגיל הגן נהנים לשיר אפילו אם לא עושים זאת הכי טוב

הם אוהבים שירי ילדים שחוזרים על מילים ומוזיקה, שמשתמשים במקצבים ברורים ומבקשים מהילדים לעשות דברים. ילדים בגיל הגן נהנים לשמוע מחרוזת שירי ילדים על דברים מוכרים, כמו צעצועים, חיות, צעצועים ואנשים. בגלל זה כולנו יודעים שבכל הגנים ילדים שרים ביחד עם הגננת.
רוב הילדים בגיל הגן מסוקרנים משירי ילדים הכוללים ספירה, איות או זכירה של סדרה של אירועים. ילדים בגיל זה מתחילים להביע את דעתם על סוגי מוזיקה שונים. הם עשויים להביע עניין בחינוך מוזיקלי, כגון שיעורי כלי נגינה או שירה. שירים לילדים יכולים להשתמש בחוויות מוזיקליות כדי ליצור חברויות חדשות.

מאת: זהבית סילוביץ (גננת)

דרגו את שיר
[Total: 1 Average: 5]