מוזיקה לילדים בגילאים קטנים

כהורה, אתה רוצה את הטוב ביותר עבור הילד שלך. מוזיקה לילדים יכולה להביא תועלת להתפתחות הילד, מפיתוח האינטלקט ועד להשראה של התמדה וסבלנות. מוסיקה לילדים יכולה לחולל פלאים בחיי הילד. מוזיקה נמצאת בכל מקום בחייו של אדם – מהגיל המוקדם ביותר, שבו הוא נרדם בליווי תווים מוזיקליים מתוקים ורכים, ועד לגיל מתקדם, שעבר פעם דרך מורכבות של סגנונות, מקצבים, הקשרים וחוויות מוזיקליות.
למוזיקה יש השפעות שונות על תינוקות בהשוואה לילדים גדולים יותר. אם הראשונים עדיין גדלים ומסתגלים לחלוטין לעולם הסובב אותם, המבוגרים יותר מוכנים להתמודד עם זה וליצור אינטראקציה יזומה.

מוסיקה לפעוטות

כל הורה קיים אינטראקציה עם המוזיקה לפחות פעם אחת כדי להרגיע את תינוקו. להלן היתרונות של מוזיקה לפעוטות על תינוקך: שינה רגועה יותר, פחות מתח, התפתחות מוטורית הרמונית, זיהוי קול קל יותר וייצוב רגשי.

איך מוסיקה לפעוטות יכולה להשפיע

• להאזין למוזיקה קלאסית במהלך ההריון
• להביא לפעוטות צעצועים מוזיקליים לשחק איתם
• להשמיע שירים לפעוטות לפני שינה
• לשנות את השירים עם סגנונות מוזיקליים שונים
• לרקוד עם הילדים כדי למשוך את תשומת לבם

לילדים צעירים מעל גיל שנתיים, מוזיקה עוזרת להם ליצור שגרות והרגלים, לשרוף קלוריות, לעזור בפיתוח אוצר מילים, וגם לבנות מערכת יחסים קרובה בין הורה לילד.

מוזיקה לילדים מעל 4-5 שנים

גם עבור ילדים בגיל זה מוזיקה היא ממריץ לאינטלקט, יצירתיות ודמיון. כמה מאיתנו לא זוכרים את פסקול של סרטים מצוירים שראינו כילדים? כל הילדים צפו בסרטים לילדים עם מוזיקה יפה לפחות פעם אחת ושמעו את הפסקול המיוחד של הסרטים האהובים. מבחינת יצירתיות, מוזיקאים הם מהאנשים היצירתיים ביותר. מוזיקה לילדים היא דרך לעורר את הילד למצב של אושר, להקל על יצירת העולם שלו, להרגיע אותו ולעזור לו להביע את רגשותיו בצורה יצירתית.
יש כאלה שאומרים על מוזיקה שהיא דומה למתמטיקה. גדולי המתמטיקאים היו גם מוזיקאים ולהיפך. מחקרים מראים שאחרי 15 חודשים של לימודי מוזיקה, התלמידים השתנו: האינטלקט שלהם היה עירני יותר, הם יכלו להבחין טוב יותר בתווים מוזיקליים, ואפילו התפקודים המוטוריים שלהם השתפרו. כמו כן, אלה שלומדים מוזיקה נוטים לקבל ציונים טובים יותר בבית הספר מאשר ללא מוזיקאים, ולהגיע להישגים אקדמיים.
כשמסתכלים על מוזיקאי, נראה שהכל משדר הרמוניה ורגיעה, אבל בפנים, המוח נתון לתרגיל אינטנסיבי מאוד. אחרון חביב, מוזיקה מסייעת בזיכרון ובתהליכים קוגניטיביים.

מאת: קרן א.

דרגו את שיר
[Total: 1 Average: 5]