מוזיקה קלאסית על ילדים והחינוך המוזיקלי

מוזיקה קלאסית על ילדים והחינוך המוזיקלימחקרים של פסיכולוגים קליניים מדברים על על תיאוריה שהתינוק ברחם מתחיל לקלוט את הקולות החל מהשבוע השלוש עשרה לחיים בתוך רחמיים. מהחודש השמיני להריון, התינוק מתחיל לאהוב מוזיקה. ובניגוד לאמונה שלא כול מוזיקה מתאימה לעובר, מתברר שהם אינם סרבנים לסוג זה או אחר של מוזיקה, אפילו המחקרים מצהירים שכל שיר נעים. מעל הכל מחקרים פסיכולוגים מסבירים שהאזנה למוזיקה קלאסית, במיוחד ויוואלדי ומוצרט, עוזרת לעובר הרבה יותר משירים אחרים.

מוזיקה קלאסית לתינוקות – האם זה טוב?

מחקרים של אוניברסיטאות באמריקה ואוסטרליה הראו שגילאים הצעירים, למוזיקה יש השפעות מועילות על החשיבה, ולילדים שנחשפים יותר למוזיקה קלאסית יש תוצאות גבוהות יותר בגן בית הספר. ההרמוניה של הצלילים מגרה חלקים במוח הקשורים לקריאה, מתמטיקה והתפתחות רגשית. האזנה למוזיקה קלאסית מגיל צעיר משפרת את יכולת הלמידה על ידי הגברת יכולת הריכוז ועוזרת להרבה זיכרון.
לימוד כלי נגינה או שיעורי שירה, הכל יחד עם האזנה למוזיקה קלאסית לפחות רבע שעה ביום, יסייעו לילד לקבל ביטחון עצמי. כשהוא יבין שיש לו מיומנות ושהלימוד עוזר לו להתפתח ולהשתפר, הוא יתמיד, וככל שהלימוד יתקדם הילד יקבל עוד יותר ביטחון.

חינוך מוזיקלי לא רק לילדים משכילים

אנשים רבים תומכים ברעיון שאדם משכיל, במקרה זה ילד מחונך, הוא בעיקר ילד ממושמע. כאן גם חשיבותה של מוזיקה קלאסית בחיי הילד מכיוון שלימוד כלי נגינה מצריך פעמים רבות משמעת מוגברת, במיוחד במקרים של ביצוע. כמו כן, לילדים שאוהבים מוזיקה קלאסית יש בדרך כלל גישה הרבה יותר פתוחה, חיובית עם הסובבים אותם, מפיצה התלהבות ורוחניות.
לכן, האזנה למוזיקה קלאסית מגיל צעיר בא לידי ביטוי ביתרונות מרובים מבחינת ההתפתחות הנפשית והאמנותית של הילד. עם זאת, אם גילו של הילד צעיר מכדי ללמוד כלי נגינה, שיעורי חינוך מוזיקלי הם חשובים ביותר ומעניינים ומרתקים לא פחות עבור ילדים. לפיכך, מוזיקה מסייעת לילדים בהתפתחות הרמונית של הרמה הנפשית והרגשית. כמו כן, חינוך מוזיקלי עוזר להם לגבש ולפתח את החשיבה המופשטת שלהם, להירגע באמצעות האמנות, להיות קשובים ליצירתה.

מאת: גיא ד. – לפרטים על טיפול פסיכולוגי בסקייפ לחץ כאן

דרגו את שיר
[Total: 1 Average: 5]