האם תינוקות בגיל שנתיים מבינים את המילים של השירים לילדים

האם תינוקות בגיל שנתיים מבינים את המילים של השירים לילדיםהורים שואלים את עצמם אם כדאי להשמיע שירים לילדים לתינוקות בגיל שנתיים. קודם כל התשובה היא כן בגלל שעצם המנגינה נעימה לילד גם אם הוא יבין כל המילים. בצד שני חשוב לדעת שבגיל זה רוב הילדים מתחילים להבין מילים וביטויים של שירי ילדים בדרגות שונות. בעוד כישורי השפה שלהם עדיין מתפתחים, הם יכולים להבין את המשמעות של מילים פשוטות וחוזרות על עצמן. כך עשויים ילדים בני שנתיים להבין את המילים של שירי ילדים.
אין ספק ששירים לילדים תורמים לפיתוח אוצר מילים של תינוקות. לילדים בני שנתיים יש בדרך כלל אוצר מילים הולך וגדל, והם יכולים לזהות ולהבין מילים מוכרות בשירים. שירים עם ביטויים שחוזרים על עצמם או אוצר מילים פשוט נגישים יותר וקלים יותר להבנה.

תינוקות בגל שנתיים מתחילים לשיר את השירים לילדים שאוהבים

ילדים בגיל זה מתחילים לשייך מילים למשמעויות שלהן בהתבסס על ההקשר שבו הם שומעים אותן. לשירי ילדים יש לרוב נושאים הקשורים לפעילויות יומיומיות, חיות, צבעים או מספרים. ילדים בני שנתיים יכולים להתחיל לחבר את המילים שהם שומעים בשירים עם האובייקטים או הפעולות המקבילות בסביבתם.
יש לדעת שכך מתפתוח מיומנויות שפה. לילדים בני שנתיים יש כישורי שפה קליטה, כלומר הם יכולים להבין יותר מילים ממה שהם יכולים לבטא את עצמם. הם עשויים להבין את המילים של שיר ילדים גם אם הם לא מסוגלים לשיר או לומר את כל המילים שיש בשירים.
אפשר להשמיע לילדים בגיל זה גם שירים לילדים בגן ולבדוק את התגובה שלהם. לפעמים תגלו שיש לילד שלהם התעניינות גדולה גם אם הוא לא בטוח מבין כל המילים של השיר.

ילדים בגיל שנתיים אוהבים פזמונים שחוזרים על עצמם

החזרה חיונית להתפתחות השפה אצל ילדים צעירים. לשירי ילדים יש לרוב מבנים, פזמונים או פזמונים שחוזרים על עצמם, המסייעים בחיזוק אוצר המילים וההבנה. כשילדים בני שנתיים שומעים את אותם השירים שוב ושוב, הם מכירים את המילים ויכולים לצפות ביטויים או מילים מסוימות.
מלבד הבנת המילים, ילדים בני שנתיים עשויים להסתמך גם על רמזים לא מילוליים כמו תנועות ידיים, הבעות פנים ותנועות גוף כדי לפרש את משמעות השירים. פעולות הנלוות לשירים יכולות לסייע בחיזוק ההבנה והמעורבות.
בטוח שגם שירי ערש טובים בגיל זה אבל שירי ילדים עם מילים הרבה יותר מומלצים לפחות במשך היום.
חשוב לציין שרמת ההבנה עשויה להשתנות בין ילדים בגיל זה, וחלקם עשויים להבין יותר מאחרים. עידוד השתתפות פעילה, שירה ושילוב מחוות יכולים לשפר עוד יותר את ההבנה והעיסוק שלהם בשירי ילדים.

מאת: נטשה קירילנקו – מורה למוזיקה ואמא ל-2 שאוהבים שירי ילדים

דרגו את שיר
[Total: 2 Average: 4.5]