התפתחות קוגניטיבית מהירה בעזרת שירי ילדים

התפתחות קוגניטיבית מהירה בעזרת שירי ילדיםמחקרים של פסיכולוגים מומחים מוכיחים שמוזיקה עוזרת להתפתחות קוגניטיבית מהירה של הילדים. מלידה, עם שירי ערש הראשונים שמזמזמת אמא, וממשיכים בשירים שנלמדו בגן ובבית הספר, ומאוחר יותר, בתשוקה שיש לרוב בני הנוער והצעירים ללהקות או מבצעים שונים, למוזיקה יש תפקיד מרכזי בבניית התפתחות האישיות של האדם.
לדעת פסיכולוגים, האינטליגנציה המוזיקלית של ילדים ושל אנשים בכלל חשובה בחיים לא פחות מהאינטליגנציה הלוגית והמתמטית או כמו האינטליגנציה הבין אישית.

פיתוח אינטליגנציה מוזיקלית קוגניטיביות של הילדים

האזנה של שירי ילדים ופיתוח אינטליגנציה מוזיקלית התגלתה עם הזמן. הוכח שלמוזיקה יש השפעה חיובית על ההתפתחות הקוגניטיבית של הילדים, הזיכרון והקשר עם אנשים אחרים בגילם ומעלה. למשל, ילדים בגיל הרך המשתתפים בפעילויות מוזיקליות קבוצתיות, כמו משחקים מוזיקליים שונים או ביצוע של שירים שונים ספציפיים לגילם, יהיו הרבה יותר חברותיים, פתוחים, מתקשרים טוב יותר ומפתחים ביטחון עצמי.
הורים רבים תוהים לעתים קרובות כיצד הם יכולים לגלות אם לילדים שלהם באמת יש נטייה למוזיקה. המרכיבים העיקריים שצריך להנחות ואשר הם בו זמנית המרכיבים היסודיים הדרושים ליצירת מוזיקה הם: שמיעה מוזיקלית וחוש קצבי.

הכישרון המוזיקלי של הילדים

מחקרים פסיכולוגים מסבירים על הכישרון המוזיקלי שאפשר להיוולד איתו או לרכוש אותה אבל בכל מקרה צריך לפתוח אותו. השמיעה המוזיקלית המולדת שונה בדרך כלל מאדם לאדם ולמעשה מייצגת את היכולות המוזיקליות של האדם. מאידך נוצרת השמיעה המוזיקלית הנרכשת, היא נבנית באמצעות תרגול מלודי, דרך רפרודוקציה של צלילים, מרווחים, במילה אחת, דרך פעילות מוזיקלית.
השפעות המוזיקה על ילדים. אם נתייחס לחוש הקצבי, נוכל לומר שלילד יש חוש קצבי מפותח כאשר הוא יכול בקלות לחקות או לשחזר קצב נתון. כמו בשמיעה מוזיקלית, חוש קצבי יכול להיוולד או לפתח באמצעות פעילות גופנית.
מומחים ממליצים לילדים גם ללמוד כלי נגינה לפי טעמו של הילד, כגון גיטרה, פסנתר, כינור וכו’. הוכח שלימוד כלי נגינה או שירה עם הקול כרוכים בפיתוח תחושות של סיפוק וביטחון עצמי, תוך גירוי פעולות מורכבות של תיאום תנועות וריכוז מתמשך. נגינה בפסנתר, גיטרה או כינור, למשל, תורמת לשימוש באזורים במוח שאינם משמשים בדרך כלל בפעילויות יומיומיות.

מאת: גיא ד. – לפרטים על טיפול פסיכולוגי אונליין לחץ כאן

דרגו את שיר
[Total: 1 Average: 5]