תרפיה במוזיקה לילדים

תרפיה במוזיקה לילדיםשירי ילדים יכולים לשמש ככלי מועיל במקרים של התקפי זעם אצל ילדים עצבניים כחלק מאסטרטגיות להפניית תשומת הלב והקרבתם למצב רוגע. למעשה התפתח שיטה של תרפיה במוזיקה לילדים שנבדקה ומביא תוצאות בכל הגילאים.השימוש במוזיקה יכול לסייע לילדים להתרגע ולהרגיע את עצמם. מוזיקה נחשבת כגורם להתפתחות אסתטית, רגשית, יצירתית ומוסרית. עם זאת, ההיבט הקשור להתפתחות הפעילות המנטלית של ילדים לא נחקר מספיק אין ספק שהשמעת שירי ילדים הוא חיבר בין חינוך וצמיחה לסוגיות כמו יכולותיו המולדות והנרכשות של הילד, וכן ניתן להכיר ולהבין מוזיקה ישירות דרך למידה.

מוזיקה עוזרת לבריאות הנפשית והפיזית של הילד

מתברר שהאזנת שירים לילדים מביאים יתרונות לבריאות הנפשית והפיזית כאחד. מוזיקה יכולה לשפר ולהפחית את רמות הלחץ אצל הילדים עצבניים ולמנוע התפרצויות של התקפי זעם שבדרך כלל הורידם לא יודעים איך התמודד איתן.
כמו כן, הוכח כי להאזנה למוזיקה יש אחוזי הצלחה גבוהים בהרבה בהרגעת ילדים בכל גיל ובכל מצב. החוקרים מצהירים כי גילו ראיות משכנעות לכך שלמוזיקה יכולה להיות תפקיד חשוב מאוד לבריאות וניתן להשתמש בה הן בחדרי ניתוח והן במרפאות. חשובה אף יותר היא העובדה שהחוקרים הצליחו לתעד את המנגנונים הנוירוכימיים שבאמצעותם מוזיקה משפיעה בארבעה תחומים: ניהול מצב רוח, מתח, חסינות וכעזר ביצירת קשרים חברתיים.
תוצאות של מחקרים שונים מראות שתרפיה במוזיקה לילדים גורמת לצמיחת נוגדן הממלא תפקיד חשוב בחסינות מערכת הרירית, אך גם בהרס של חיידקים וחיידקים מזיקים הפולשים לגוף.

תרפיה במוזיקה לילדים

תרפיה במוזיקה לילדים היא שיטה פסיכותרפויטית המבוססת על השפעתה המרפאת של מוזיקה על מצבו הפסיכולוגי של הילד שבה משתמשים מוזיקה כתרופה. טיפול במוזיקה מתייחס לאמצעים מורכבים להשפעה רגשית ופסיכו-חושית. מטרות טיפול במוזיקה מחזירים את ההרמוניה של פלטת הצלילים של הגוף. זה קורה הן בזמן הקשבה רגילה והן כאשר מוזיקה משפיעה על נקודות ואזורים רפלקסוגניים. הרטטים הנגרמים על ידה לווסת ישירות את משחק הגוף שלנו. לאלמנטים בודדים של מוזיקה יש השפעה ישירה על מערכות גוף האדם השונות.
קצב מוזיקלי שנבחר נכון על ידי נרמול מקצבים ביולוגיים תורם לחלוקה מחדש נכונה של אנרגיה, הרמוניה, בריאות. לדוגמה שירי ערש לילדים אם צליל קצב המוזיקה נמוך מקצב הדופק – אזי למנגינה תהיה השפעה מרגיעה על הגוף, מקצבים עדינים נרגעים, ואם הם תכופים יותר מהדופק נוצרת אפקט מרגש, בעוד מקצבים פועמים מהירים יכולים לגרום לרגשות שליליים.
לילדים גדולים יותר יכלים לעזור שירים שקטים לילדים וזה דבר שכבר נבדק ע”י מומחים בתחום.

איזה שירים מומלץ לבחור כדי להרגיע את הילד?

אם מדברים על תרפיה במוזיקה לילדים, הקלידים חושפים אפקט מרגיע, סוחף, להתעודד, להכניס אותך למצב רוח טוב, להגביר את לחץ הדם ואת טונוס השרירים. תדירות. צלילים בתדר גבוה גורמים לתהודה במוח, ומשפיעים לרעה על תהליכים קוגניטיביים. צליל ארוך וחזק יכול בדרך כלל להוביל לתשישות מוחלטת של הגוף. צלילים בינוניים מעוררים פעילות לב, נשימה ורקע רגשי.
תרפיה במוזיקה עם רטט נמוך לא מאפשרת להתרכז או להרגיע. חשובים מאוד גם מאפיינים כמו דיסוננסים – שילוב דיסהרמוני של צלילים – הם מרגשים, מגרים, ועיצורים – שילוב הרמוני של צלילים – להיפך, רגוע, יוצרים תחושה נעימה. לדוגמה, מוזיקת ​​רוק או שירים מצחיקים לילדים המאופיינת בדיסוננס תכוף, מקצבים לא סדירים, חוסר צורה.
חשוב לזכור שכאשר הילד נמצא בתקופת זעם או עצבנות, הוא יכול להיות קשה לשקיטה. הרקיעו סבלנות ואהבה, תשמעו לו ותנסו להבין את הצורך שבבואו לידי ביטוי ובטווח, ותזכו לעזור לו לפתח כלים להתמודדות עם רגשות כמו הזעם.
בנוסף, חיש לדעת שהמוזיקה היא רק חלק מהכלים שניתן להשתמש בהם כאשר ילד מתעצבן. יש לפנות לילד ולדאוג להבין מה גורם לו להרגיש עצבני ולנסות לעזור לו להתמודד עם הרגשות הללו באופן פרודוקטיבי. אין ספק שהאזנת שירי ילדים מרגיע את הילד.

מאת: שרה שלונסקי – מטפלת רגשית

דרגו את שיר
[Total: 2 Average: 5]